Monday, September 24, 2012

Scientists' survey of last year concludes that Fox, Wall Street Journal misled on climate change

A new study contends that Fox News and the Wall Street Journal, both owned by Rupert Murdoch's News Corp., have greatly misled their audiences about climate change. The Union of Concerned Scientists concluded that 93 percent of Fox broadcasts and "Wall Street Journal Editorial Report" TV programs about climate change from February through July, and 81 percent of Journal editorial pages from August 2011 through July 2012, were misleading.

The survey defined inaccurate information about climate change as citations that "questioned either the reality of climate change or the fact that recent climate change is largely due to human activities, or they advanced other arguments that dismissed established climate science."  Tim McDonnell of Mother Jones writes, "The climate change debate in America is still mired in bickering over whether the problem even exists or not." (Read more)

No comments: